Betere openingsuren gemeentehuis en centralisatie van de diensten

Gepubliceerd op  ma 11 dec 2017
De personeelsleden en het bestuur van gemeente en OCMW Oud-Heverlee hebben de dienstverlening kritisch bestudeerd. Ruimere openingsuren vanaf 3 januari, een interne verhuis van de diensten, meer inzetten op het digitaal afleveren van documenten en werken op afspraak zijn hiervan het resultaat.

Nieuw vanaf 3 januari

1) Aangepaste openingsuren voor de diensten burgerzaken, stedenbouw en ruimtelijke ordening, leefmilieu, infrastructuur en vrije tijd:

Maandag Dinsdag Woensdag Donderdag Vrijdag
9.00 – 12.30 uur   9.00 – 12.30 uur   9.00 –12.30 uur
  13.30 - 20.00 uur 13.30 - 15.30 uur    

 

- Op dinsdag zijn de loketten niet meer geopend in de voormiddag maar zijn deze diensten van 13.30 tot 20.00 uur doorlopend open, zodat inwoners meteen na hun werk kunnen langskomen in plaats van pas vanaf 18.00 uur. Op die manier wil men de wachtrijen aan de dienst burgerzaken aanpakken. 

- Op woensdagnamiddag zijn deze diensten voortaan allemaal open.

- Donderdag wordt er achter gesloten deuren gewerkt en kunnen inwoners op afspraak verder geholpen worden. Dit geeft ruimte voor intern overleg en vergaderingen.

- De dienst welzijn (OCMW) is elke dag open van 9.00 tot 11.00 uur en dinsdagavond van 18.00 tot 19.00 uur. Daarbuiten wordt op afspraak gewerkt. 

 

2) Hoe maak je een afspraak?

Contacteer rechtstreeks de gewenste dienst per telefoon of email.

 


Gemeentestraat 10, 3054 Oud-Heverlee

Dienst welzijn (OCMW)

016 38 88 90
info@ocmw.oud-heverlee.be

gelijkvloers

Infrastructuur 

Ruimtelijke ordening en stedenbouw

Leefmilieu

016 38 88 60
infrastructuur@oud-heverlee.be

016 38 88 70 
ruimtelijke.ordening@oud-heverlee.be

016 38 88 75
milieu@oud-heverlee.be

themabalie

1e verdieping

Vrije Tijd 016 38 88 30
vrijetijd@oud-heverlee.be
2e verdieping

Gemeentestraat 2, 3054 Oud-Heverlee

Burgerzaken 016 38 88 50
burgerzaken@oud-heverlee.be
gelijkvloers

 

 

3) Diensten voor inwoners in één gebouw (Gemeentestraat 10). Burgerzaken volgt later.

De dienst vrije tijd is verhuisd naar de tweede verdieping.

De diensten ruimtelijke ordening, stedenbouw en leefmilieu en infrastructuur worden gehuisvest op de eerste verdieping. Tijdens de openingsuren zijn deze diensten er via een themabalie bereikbaar. De inwoners kunnen er terecht met eenvoudige vragen over subsidies, openbare onderzoeken, verkoop van knipkaarten containerpark en zakken, meldingen van mankementen aan wegen en openbare gebouwen, vragen over lopende wegenwerken,... Moeilijkere vragen zoals deze over bouw- en verkavelingsaanvragen, rioleringen, grens met het openbaar domein… worden eerst grondig door de medewerkers bestudeerd. Daarom zal, voor complexere zaken, gevraagd worden een afspraak te maken. Dit kan telefonisch, via mail of aan de balie van de betrokken diensten.

Op het gelijkvloers blijft de dienst welzijn (OCMW) en komt in een latere fase ook de dienst burgerzaken (deze blijft nog even in het huidige gemeentehuis).

 

In het huidige gemeentehuis komen alle ondersteunende diensten terecht: secretariaat, ICT, personeelsdienst en financiële dienst. De ondersteunende diensten van gemeente en OCMW worden samengevoegd.

Tegen eind maart zou de verhuis van de diensten afgerond moeten zijn, behalve van de dienst burgerzaken, waarvoor grondige verbouwingswerken nodig zijn.

 

4) Digitalisering van attesten en uittreksels

Via het digitaal loket is het reeds mogelijk om verschillende documenten aan te vragen. In 2018 zullen er steeds meer attesten en uittreksels digitaal afgeleverd worden.