Melden van niet opgehaald afval

Indien uw afval niet werd opgehaald kan u dit de dag zelf vanaf 14u30 of de dag na de ophaling melden aan EcoWerf. Dit kan via:

  • het contactformulier van EcoWerf.
  • de EcoWerf hulplijn: 0800 97 0 97. Deze hulplijn is vaak druk belast waardoor de wachttijden kunnen oplopen. Voor standaard meldingen maakt u dus best gebruik van het contactformulier.

Indien effectief iets is misgelopen bij de ophaling zal het achtergebleven afval de tweede werkdag na de inzameldag worden opgehaald. Meldingen die later worden doorgegeven, worden pas op de volgende inzameldag, vermeld op de afvalkalender, opgehaald.

Bent u in de mogelijkheid om het afval terug binnen te zetten en opnieuw aan te bieden bij de volgende ophaling? Doe dan alsnog een melding. Zo kan er bij de volgende ophaling extra aandacht gegeven worden aan uw locatie.

Hoe afval correct aanbieden?

  • Zorg ervoor dat het afval op een duidelijk zichtbare plaats staat.
  • Zet het afval ten laatste buiten om 07.00 uur op de dag van de ophaling, of de avond ervoor na 20.00 uur. Opgelet: tijdens de zomermaanden starten de ophalingen om 06.00 uur.
  • De ophaling van grofvuil en metaal gebeurt op afroep. Hiervoor dient op voorhand contact opgenomen te worden met EcoWerf via 0800 97 0 97.

Aanhoudend probleem?

Maakte u al meerdere meldingen bij EcoWerf maar blijft het probleem zich herhalen? Neem dan contact op met de Dienst milieu.